Älskling!

Inte för att det passar in i min blogg egentligen, men jag kan inte låta bli!
Min älskade häst, Litla-saga. Underbara, UNDERBARA! Hon är min själsfrände, om man ska tro på vad andra säger i allafall. Och det ligger nog något i det, vi är väldigt lika och förstår varandra bättre än någon annan kan. En hel del hästar har kommit i min väg, men aldrig har jag haft så nära kontakt med någon som med henne. INGEN annan häst har gjort mig så arg och frustrerad, men ingen har heller fått mig att uppskatta livet så mycket som jag gör när jag är med henne.
Vi har börjat rida en del utan sadel och träns nu, det funkar förvånansvärt bra!
Hon är annars en väldigt otålig och het häst. Jag sa till min mamma att det verkar som hon blir snällare ju mer frihet hon får, då svarade mamma att hon visste någon mer som var precis likadan haha. Det lär väl vara jag det då ;)



Hästlivet är härligt, tyvärr så kommer jag få lov att skaffa medryttatre på henne nu. Om jag hittar någon som känns bra. Vi (och och mannen, plus våran hund) flyttar till Borlänge snart. Vi kommer att ha kvar huset här på gården och jag kommer att åka hit 3-4 dagar i veckan, men resten av dagarna måste jag hitta någon annan som kan ta hand om henne. I sommar så ska vi iväg på långritt i alla fall, ska bli jätte kul! Vi blir 8-9 ryttare :)  Ska ha ett litet planeringsmöte snart, fast när det blir beror på när min kompis har tid att komma hit från Stockholm. Om jag har råd så ska vi försöka få plats som veckoelev hos ett par som är tricktrainings och akademiskridkonst utbildare i sommar också.

Så, nu har ni fått en inblick i mitt hästliv!

VISST ÄR HON SÖT MIN GULLEPÅLLA?? :D

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, no problem :) Jo, det ar helt okej har nere... men har inte bosatt mig har för evigt. Ska bara va har i ett par ar och jobba och sen blir det tillbaks till Sverige igen.

2008-04-04 @ 18:33:54
URL: http://marusschka.blogg.se
Postat av: Nour

Jag hittade din blogg när du kommenterat stina-lees blogg och jag kunde inte låta bli utan klicka på länken, jag kan verkligen inte beskriva vad jag tycker om de här du skrivit jag är helt och hållet rörd, man kan väl säga att jag gråter glädje tårar de du uppfattat om islam saker som inte ens jag visste att du är så inne i världens största religion. de är helt underbart! du är en sån förebild verkligen!
Jag själv är en troende muslim på 14 år kommer från Algeriet, och försöker läsa koranen på engelska samt ber och fastar men nu när jag läst din blogg har du lärt mig så mycket mer.
Gud kommer belöna dig, jag tror du skulle passa som muslim! tack

2008-04-04 @ 21:32:45
Postat av: Gashh

Söt med glitter i håret!

2008-04-04 @ 21:56:51
URL: http://asyl.blogg.se
Postat av: Malin

Nour. Lika rörd, om inte mer, blir jag över din otroligt snälla kommentar! Tack så jätte mycket för dina fina ord, dom värmer mer än jag har ord för :)

Jag måste säga att jag är imponerad av att du har orkat läst så många inlägg som du verkar gjort, dom råkar ju alltid bli så himla långa ;) Men det glädjer mig att du funnit inspiration i dem.

Kom ihåg att allt det är Islam, det är från Islam. Sen har jag bara förtydligat det lite. Och jag tror att det behövs, för ofta så tystas tex de här kvinnoverserna ner, både i den västerländska median och bland många muslimer med kvinnofiendliga värderingar.

Jag har sagt det och jag säger det igen, jag tror att kvinnoförtrycket i muslimska hem (eller samhällen) bekämpas bäst med ISLAM som motargument :)

Ta hand om dig, barak Allahu fiki :)

Gashh: Hihi, ja, eller hur. Finaste tärnan! :)

2008-04-04 @ 22:32:00
URL: http://malinastankar.blogg.se
Postat av: Maria

När Litla stog i farstun så va inte ens du med, JAG tog fotot.!!!!!!

2008-04-05 @ 00:00:45
URL: http://maariaaa.tjejsajten.se
Postat av: Jela

Haha applåder!!! :P
Näe jag hann inte idag haha, imorn kanske.. gud ja bara skjuter fram allt jämt haha.

Jovisst, du går in på Arkiv och sedan länkar, där skapar man en ny ;)
Dedär me text under presentationen kan ja förklara på msn :)

Pusssss

2008-04-05 @ 05:42:38
URL: http://jela.blogg.se
Postat av: Sheilan

Jaa, det är så kul att inreda!
Ja, visst haha annars får du ändra. Det kommer nog se skitbra ut med dessa färger som du har valt.
Jag flyttade in för ett år sedan så jag fick tapetsera om väggarna. En vägg är lila och resten av väggarna är vita.

Varsågod! Du skriver om så vettiga saker! Fortsätt så ;)

2008-04-05 @ 15:39:12
URL: http://Shes.blogg.se
Postat av: Valentina

ojdå vilken skönhet! jag känner igen den där känslan och saknar verkligen hästar. De är terapi på riktigt :)

2008-05-03 @ 00:52:19
URL: http://muslimah.tjejsajten.se
Postat av: Malin

Visst är hon! :D
Jaha, har du varit hästtjej också? :) Har du lagt av helt?

2008-05-04 @ 14:25:07
URL: http://malinastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0