Vet ni vad som irriterar mig?




Typer som inte har hjärna nog att tänka själva och är för lata för att ta reda på riktig fakta bara för att det kräver mer än att öppna tex aftonbladet.

Fatta att om man ska kunna komma någonstans här i världen, så måste man lära sig förstå andra, även om dom kanske inte är precis som du själva, och ha förståelse för det!
Ett steg till är det är när man lär sig att skilja på traditioner, kultur, religon och en del människors galenskap!

Jag förnekar inte att kvinnoförtryck pågår i vissa muslimska hem, men det är inte pga att dom är muslimer, snarare att dom inte är TILLRÄCKLIGA muslimer utan sätter då tex traditioner och kultur och heder FÖRE islam!

Hur dum är man om man kan dömma ut 1,6 MILJARDER muslimer i världen som hemska människor, att alla muslimska män är kvinnoförtryckare och alla muslimska kvinnor är stackars förtryckta tjejer som inte vet sitt eget bästa och påstå sig veta att islam är en kvinnofiendlig religon med argumentet " jag har varit i ett muslimskt land"?!

Snacka om att sitta på höga hästar! Har det inte slagit er att dessa kvinnor kanske tycker att det är ER det är synd om? Ni kvinnor som hela tiden måste tävla med varandra om männens uppmärksamhet? Som utan det perfekta yttret knappt är värda någonting? Som kan göra dom mest goda handlingar, säga dom smartaste kommentarena, vara den bästa vännen och ha massor av kunskap om än det ena än det andra, men ingenting av det räknas så länge du inte har det vackraste ansiktet osv.

och såklart, så är antalet boys du gett din värdefulla kropp till "betyget" på ditt yttre. Hallå?! det är killar vi snackar om tjejer! även den fulaste bruden kan få massa killar för en natt! Det är svårare att få en kille att stanna länge.
Ska man verkligen låta männen bestämma mitt och ditt värde?

Ang. det där med dom som dömmer ut alla världens muslimer för att dom har en negativ händelse i bagaget, tex varit utomlands eller stött på nån dålig muslim,

Jaha? och jag har levt i sverige i 18 år, där statistiken är så här smickrande:

Orkar inte skriva ner hela statistiken men sammanfattnngsvis så kan vi säga att det år 2003 skedde 5 mordförsök på kvinnor i veckan, det dödades 1,3 kvinnor i veckan, det misshandlades 62 kvinnor per dag, det skedde 5 fall av grov kvinnofridskränkning per dag och 6 våldtäkter per dag. Dom flesta av dessa händelser sker innanför hemmets väggar och man räknar med att mörkertalet är stort. Brottsoffermyndigheten räknar med att bara en fjärdedel av alla misshandelsbrott anmäls till polisen (Kvinnojourerna räknar med ungefär samma)

Utgår vi från detta kan vi räkna med att det i Sverige i dag misshandlas mellan 5 och 10 kvinnor i timmen och våldtas en kvinna i timmen!

men jag går inte och försöker sprida att alla svenska män är grotteska kvinnomisshandlande monster för det! För jag har vett nog att fatta att det inte stämmer och att resultatet av att gå och sprida hat och fördommar mot andra sannerligen inte kommer att resultera i något positivt.

PLUS! om Islam nu vore så kvinnofiendligt,

VARFÖR KONVERTERAR DÅ MELLAN 5-10 SVENSKAR TILL ISLAM VARJE VECKA I BARA EN AV STHLMS MOSKEERNA? om det nu vore en sån hemsk och kvinnorförtryckande religon, varför skulle då den "fria" (kan diskuteras) svenska kvinnan välja att konvertera? för JA, hon väljer det, i koranen står det:

"inget tvång inom religonen får förekomma"

TROTS ALLA LÖGNER OCH VILSELEDNING SOM VI DAGLIGEN FÅR GENOM MEDIA, VARFÖR ÄR ISLAM DEN SNABBAST VÄXANDE RELIGONEN I VÄRLDEN? helt enkelt för att börjar man ta reda på fakta och har så pass öppet sinne att man klarar av att erkänna sig haft fel och förstå att muslimer är lika induviduella människor som vilka svennar som helst, så kan man inte undgå att se att islam FAKTISKT förespråkar jämställdhet och rättvisa.

image3


Kommentarer
Postat av: pia

Därför är det bättre o va ateist o inte tillhöra nån religion ;) men jag förstår dina tankar, jag håller med, folk är för lata att kolla fakta och därför sitter de hemma full av fördomar. Kvällstidningar är inte några faktatidningar heller.

2007-10-07 @ 17:26:11
URL: http://pialoppan.blogg.se
Postat av: Arnela

Hej Malin!
Tack för ditt inlägg!
Reprisen är på tis den 9/10 men kl 10.
Hoppas du kan se den då.
vi hörs snart , hoppas jag
Bamsekram,Arnela

2007-10-07 @ 22:06:07
URL: http://arnela.blogg.se
Postat av: anniz

Jag håller med dig om det faktiskt. Man kan inte förneka att det pågår kvinnoförtryck m.m (värst är det väl i Irak?) men man måste ju även inse att det finns hem där det inte pågor kvinnoförtryck. Jag har personligen enbart mött på trevligt muslimska män. Och så vitt jag har för mig så blir deras bön inte giltig om man håller på att misshandla sina kvinnor m.m? .. kanske läste fel, men har för mig att det är ngt sådant.

2007-10-12 @ 17:16:31
Postat av: Maida

BRAVOOOO säger jag bara!!

Vilket inlägg hörr du tjejen...Jag funderar på att konvertera själv...:)

Har du inget för dig nu så Skriv en bok vet jag

tror inte du att jag som muslim blir sååå irriterad, när jag tittar på TV där man får se hur människor utövar hemska traditioner och de råkar vara muslimer...
Jag som praktiserar islam dagligen frågar mig: Var har de fått det där ifrån"
Att göra såna saker och kalla sig muslim kan vara farligt för att det har inget med islam att göra...

Det bästa muslimen är den som är bäst mot sin fru, en känd hadith, så misshandlar man sin fru så blir man aldrig den bästa muslimen....

Sen det där att muslimska kvinnan inte får välja själv, att hon är förtryckt...

Fakta!! Alla dagens kvinnor är mer eller mindre förtryckta och naiva...
Vi blir påverkade av allt..
Går vi in i affären och prövar en tröja av M stl och får knappt den på oss..Vad tänker vi:

a)ska prova L
b) JAG MÅSTE BANTA

Sen går vi hem och sätter på TOP model och ser hur vi egentligen "borde" se ut..men vi gör inte det
Media visar oss supermodeller, kändisar hur vackra som helst som våra killkompisar pratar om...
Allt detta får oss att välja kläder som får oss att STICKA ut för att vi ska bli uppraggade och snygga..

Men frågan lyder: har vi valt det själva? Trivs vi i detta? vem har påverkat oss...

Folk frågar sig varför jag har slöja...
Kanske för att jag trivs i att ingen kille GLOR på mina bröst eller min häck...Kanske jag trivs med att ingen visslar efter mig och att ingen fäller
komentarer som : Tjeeena bruden, ska du följa med he,..

Är jag konstig?? Kanske det

Tack för ett underbart inlägg..Malina

2007-10-14 @ 08:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0