Välkommen till min nya blogg!

Hej!

Tänkte berätta lite om den här bloggen :)

I den här bloggen kommer jag att posta inlägg som mestadels kommer att handla om religion, främst Islam och olika aspekter av tolkningen av Koranen.
Jag kommer även att skriva om jämställdhet, och levnadsvillkoren för kvinnan både i Sverige och i världen. Könsroller kommer jag skriva om också, och där kan jag säga att jag är inte strängt emot det så som de flesta av Sveriges feminister idag.

Jag skriver utifrån min lilla kunskap och erfarenheter, och jag utger mig inte för att vara "expert" på något sätt, jag skriver snarare ganska så enkelt!
Men kanske kan någon få sig en tankeställare eller lite mera kunskap innom något av de ämnesområden som jag skriver.

Själv är jag är inte ateist, utan jag tror på Gud, men jag tillhör däremot inte någon religion. Intresserad är jag av mkt och mitt ordspråk är "all kunskap är bra kunskap", är dock väldigt kritisk av mig, och granskar kritiskt allt som kommer i min väg, varesig det är något jag lärt mig på senaste hästträningen eller svar på någon religösfråga ;) Men jag vill inte bli missförstådd, anledningen till att jag ifrågasätter är inte för att jag tror att jag vet bättre, det är för att lära mig mer.


Trevlig lässtund :)




 image13

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha kontakt med dig.

Mitt namn är Malin, som ditt :D

Jag är 19 år och har 2 barn och har konverterat till muslim.

Skulle vara väldigt roligt att kunna prata lite med dig och dela med sig av olika tankar.

Om du är interesserad haha så kan du bara maila mig.

Jag har försökt att hitta någon, då jag inte har så många att pratat med om just det här ämnet.

Höra gärna av dig/ Kram Malin

2009-01-08 @ 13:56:08
Postat av: Malin

Hej Malin.



Diggar ditt namn ;)



Visst kan vi prata! Jag har skickat iväg ett mail till dig :)

2009-01-10 @ 11:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0