Kvinnoideal

Till frukosten idag så kom jag och min man att börja diskutera Sloggis (vidriga) tävling.
För er som inte vet vad den gick ut på, så kan jag berätta att i ett försök att locka den yngre generationen så ordnade underklädesmärket Sloggi en tävling som efterlyste världens snyggaste rumpa. Ja, rumpan skulle bära ett par trosor, men hur mkt dom syntes verkar det inte funnits några regler på.
Dom flesta som skickade in var unga tjejer såklart. Flertalet av bilderna var inte vackra.. några tjejer stod i doggystyle på sängen, svankande i ryggen och med ett "farligt" sug i blicken. Trosorna var naturligtvis ett par minimala string som knappast syntes. Andra stod lutande mot väggar med putande rumpor, indragna magar och inoljade.
Dom få männen som fanns med i tävling däremot kännde tydligen inte för att dela med sig av sig själva lika mkt. Där var majoriteten av bilderna ganska så normala bilder av killar i boxer.
Usch, det är svårt att förklara, men man blev verkligen paff och äcklad när man såg bilderna.
Nu har dom som tur är fått lägga ner tävlingen, och dom säger på sin hemsida att det är för att tävlingen tyvärr blivit missförstådd av många. Jaha liksom.. hur hade dom tänkt att man skulle uppfatta det då? Besökarrekordet slog dom nog med råge iaf, smart drag där Sloggi.

Kvinnor är till för att vara vackra, sexiga och locka dom manliga kunderna.


Jag och min man hade lite olika åsikter om detta, joda, han tyckte just det här fallet var överdrivet även han, men han ansåg att dom flesta tjejer tycker om att reklamera sig själva.
Men varför gör dom det? för att dom vill få komplimanger? För att dom vill känna sig lite bättre, och lite speciellare än alla andra, vill utmärka sig från mängden genom att försöka att vara den tjejen som får mest blickar och kompimanger ute på krogen?
Men då är frågan varför känner så många tjejer behovet av att få den här bekräftelsen?
Är det så ju fler män som vill ha dig, ju speciellare är du? Ju fler komplimanger du får, ju mer bevis har du för att dom tycker att du duger, och det är först när du duger i
männens ögon som du faktiskt duger?
När männen tycker att du är värd nått, först då får du ditt värde?

Jag tycker att det är ingenting annat än sorligt!
Jag påstår inte att jag själv har lyckats med att stå emot det här, att gå så långt som att gå med i likande tävling skulle jag visserligen inte göra, men att jag ibland känner behovet av bekräftelse av mitt utseende kan jag verkligen inte förneka. Dock så gör det ju inte att jag tycker att det är mera rätt för det.
Och vems fel är det? Själv så anser jag att det nödvändigtvis inte måste skylla på alla mnnen eller alla kvinnor, vi är nog många som blivit hjärntvättade.
Media får skulden av mig igen. Som med många andra av orättvisorna, så skyller jag på media. Men också alla människorna bakom det här.
Kan det ha varit så att som ett sätt att vara lite taktisk och dra in på pengar (tyg) så designar äckelgubbarna i Milano och Paris minimala kläder, som alltså passar på minimala modeller, och det kan vara en av anledningarna till att "smaltrenden" har spridits?
Size zero, som många av modellerna (förebilderna) har, innebär att man har klädesmått 2 cm större än en normal 8 åring. När Aftonbladet lät en normalsmal 7-åring prova kläderna från catwalken så klämde dom lite över höften.



Kommentarer
Postat av: pia

Världen är patetisk säger jag. Jag anser att jag är smal. de som är smalare än mig ser bara anorektiska ut tycker jag.. :P Så lite chips o glass är inte fel ;)

2007-10-15 @ 19:00:37
URL: http://pialoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0